WOW? Vad hände här?

Vad hände här?
Ja, idag så tog jag lite nya foton för jag gör det varje vecka. Och idag så blev jag VÄLDIGT förvånad. För min rygg ser ju helt annorlunda ut! Kan man ens förstå att detta är samma rygg för en månad sedan?

Och så ville jag lista ut om min kropp kanske bygger muskler, eftersom jag inte tappar så mycket vikt just nu. Så jag hittade en bra kroppsfetts-uträknare och räknade ut vad jag hade när jag började med Lchf för en månad sedan och jämförde med vad jag har för mått och vikt nu.

Och det blev en glad överraskning det med!

Underviktig<19 | Idealvikt 19-25 | Övervikt 26-30 | Fetma > 30 :

- 2011-09-01 -
Ditt Kroppsfett är 49,92%
Din beräknade energiåtgång är 2434 kcal

- 2011-10-04 -
Ditt Kroppsfett är 41,48%
Din beräknade energiåtgång är 2377 kcal

= 8,44 % kroppsfett borta!!!
Och om jag räknar om procenthalten i kg blev det 10,55kg förlorad vikt i kroppsfett. Antagligen så bygger jag muskler samtidigt. ((Jag kan ha räknat ut fel.))

Det måste ju vara rejält bra! Många kramar //Mandy

6 Response to "WOW? Vad hände här?"

  1. Anonym Says:
    4 oktober 2011 kl. 19:38

    ååååh vad roligt! Kroppen förändras jättemkt med lchf men lite mindre händer på vågen ibland. Jag har fått mkt snyggare midja och just ryggen av ngn anledning och är mkt starkare! Fan vad snygg du är snuttan! Kramar

  2. Sara Says:
    4 oktober 2011 kl. 19:51

    Jättekul! Starkt av dig att hålla dig så till en diet, måste vara en väldigt ansträngning. Önskar att jag kunde det själv!

  3. Åsa Says:
    4 oktober 2011 kl. 20:47

    Men herregud, inte klokt! En månad bara. Då förstår du att du jobbat på bra! Jätteglad för din skull, bryr mig inte ett dugg om kilona, men blir glad i hjärtat över hur din egen känsla måste vara. Stolthet, att fullfölja, att diciplinera dig. Massor av positivt för din egen självkänsla! Massor av kramar och kärlek - så himla häftigt!

  4. Mandy Says:
    4 oktober 2011 kl. 20:49

    Det roliga här är ju att det faktiskt inte är så mycket diciplin som måste till. Det har knappt varit en ansträngning. Jag har bara slutat att äta kolhydrater och ökat mängden fett. Det enda som varit ansträngande egentligen har varit den Enda gång jag faktiskt kände för att tröstäta godis. Och jag stod emot det. Men det har inte varit Någon ansträngning. Jag har iof ägnat en del tid åt att lära mig vad som är rätt och fel enlig lchf, men det var inte jobbigt, vara intressant.

  5. Mandy Says:
    5 oktober 2011 kl. 23:17

    Jag tänkte bara säga att jag förmodligen räknat fel (som jag gissade) i den här tråden. Jag har svårt att mäta mig rätt och det har orsakat att det blivit fel i mätningen skulle jag tro. En mer ärlig beräkning gjorde jag idag (5 okt) och då fick jag detta resultatet.

    Din BMI är 42,7
    Ditt Kroppsfett är 51,04%
    Din beräknade energiåtgång är 2384 kcal

    Jag har inga bra "ärliga mått" av mig själv tidigare. Men nu så inser jag att det kommer bara göra mig frustrerad om jag inte är ärlig mot mig själv när jag mäter mig själv. Jag vill gärna dra åt för hårt. Nu mäter jag så mjukt jag någonsin kan, försöker få det största måttet jag kan ta, trotts fluffighet. Så hoppas vi att det blir bättre om en månad! //Kramar Mandy

  6. Nean Says:
    12 oktober 2011 kl. 13:56

    Min stjärt blev platt och skitful efter jag gick ner i vikt ._.