Kokosolja och Wildchips!

Idag så var då dags för månadens storhandling. Påfyllning av skafferiet, och det har blivit mer kalkylerande och uträkningar för att komma underfund med vad man kan köpa och hur vi skall få ihop det med två helt olika mathållningar och jag som dessutom äter mat som kostar mer pengar. Fast när vi nu inte handlar lika mycket godis (min sambo köper någon påse lakrits i veckan fortfarande) och jag inte längre röker så är det mer pengar kvar att handla dyrare mat för i alla fall.

Så idag så har jag äntligen fått tag på riktig Kokosolja, och det blev den här från Kung Markatta. Jag tror inte att det skall vara något problem med denna sorten i alla fall. Den smakade jätte gott i kaffet. Det luktar och smakar lite kokos och det ger en jätte mysig stämning! Och med allt som man får höra om hur nyttigt det är med kokosoljan så börjar man ju fundera på om det verkligen kan vara så? Vi får väl se om detta passar mig eller ej. Läs mer om denna kokosoljan här.



Och så testade jag Wild Chips. Det är torkat rökt kött med väldigt lite fett och utan kolhydrater alls. Wildchipsen har dock en väldigt hög halt med protein. Påsen var liten, och jag käkade snabbt upp hela påsen. Tyvärr. Men jag kände mig ordentligt mätt efteråt. Jag misstänker att de sväller lite i magen? I alla fall, jag har inte fått ont i magen ännu. Haha. Och detta smakade jättebra. Jag föredrar nog Wild chips framför fläsksvålarna. Fläsksvålarna var väldigt salta och det gjorde i alla fall mig en aning hungrigare.


Dessutom så har jag också testat BabyBel ost. Jag tycker att Babybel är gott, men det smakar mest som vanlig ost tycker jag. Jag kan lika gärna ta en bit vanlig ost och käka. Även om det nog är hållbarare med babybel än det är med vanlig ost. Den skyddas och blir inte dålig som vanlig ost skulle bli. Jag gillar den skrattande kon osten, men den är lite för mycket kolhydrater för min smak. Så jag låter bli dem för tillfället. I alla fall. Babybel är okej, men jag köper dem nog mest om jag skall på utflykt och behöver ha med mig någon nödmat.

Och tyvärr är det inte nog med produktplaceringen ännu! Haha! Jag skall testa att baka det Här brödet. Och till det så måste jag köpa Pofiber. Men VE OCH FASA! Pofiber förpackningen innehåller bara 125 gram!!! Okej, den förpackningen kostade inte SÅ mycket, men det är ju två dl i det receptet jag skall göra? Är detta verkligen den största förpackningen som finns? Eller är Pofiber fluffigt så att 125 gram är mer än jag tror? Detta blir ett av få bakningsförsök denna månaden, eftersom jag faktiskt inte har pengar nog att kunna experimentera just nu. Jag har inte testat att baka med detta ännu, men jag lovar en recension när jag testat Pofiber. Jag skall också baka något med Fiberhusk framöver också. Vet inte vad riktigt ännu. Så detta kommer att bli utforskat framöver.

Nu har jag snart klarat en hel månad på lchf, och det har gått jättebra! Jag har lärt mig massor, till exempel att inte förtvivla, då min mamma faktiskt vet vad lchf är och vad man får och inte får äta! Det var sjukt imponerande! Och en massa annat. Jag börjar känna mig tryggare med maten och det är härligt!
Många kramar! //Mandy

4 Response to "Kokosolja och Wildchips!"

  1. Ulrika Says:
    26 september 2011 kl. 18:15

    Oj så skoj med nya saker! Visst är det en härlig känsla att unna sig riktigt bra varor? =) När det gäller kokosoljan från markatta, så har jag aldrig testat den pga priset. Jag köper juh den där billiga på konsum du vet. Men nu när du beskrev smaken så måste jag nog prova vid tillfälle =) Tips med pofibret gumman!! förpackningen väger 125g men du ska ta två dl i receptet. Inte samma sak. Dvs mät upp två dl som vanligt. Därför blir det oxå väldigt lite klohydrater! En sån förpackning räcker jättelänge och är den billigaste varan ;) Massa pepp å kram!

  2. Mandy Says:
    26 september 2011 kl. 18:19

    ÅH! Tack för att du förklarade. Pofibret måste alltså vara ganska lätt. Det förklarar ju saken! *Skrattar* Jag bara... SHIT! Vad lite det är. Men ja.. Och yes! Den var jättegod! Och mannen i affären sa att de hade haft slut på den kokosoljan hela sommaren, och att de kämpat för att få in den igen. Jag hade nog gärna köpt den billigare sorten för ekonomins skull! Men den här oljan var grym! Det var som att få kaffe och kaka samtidigt! Är peppad och skickar tillbaka pepp till dig med! Kram

  3. Ulrika Says:
    26 september 2011 kl. 18:22

    hahah det förstår jag då! Måste kännas lite lättare nu ;) Vad härligt det låter med kaffe å kaka i ett! Den jag köper här smakar absolut ingenting och även om det inte är äckligt att ha i kaffet så får jag av ngn anledning halsbränna av den :( Men jag kanske ska använda den billiga till matlagning och köpa mig en liten lyxburk kakolja :P Kramar

  4. Mandy Says:
    26 september 2011 kl. 19:24

    Det tycker jag du skall göra! *myser*