Varje gång samma sak

Bra saker
köpt LCHF-mat
promenerat
lagat mat själv, inga färdigrätter etc här inte
fryst in mat för senare bruk
fixat med bloggen
...

...och det är ungefär här som allt går åt skogen, som vanligt. Varenda jävla gång, så händer exakt samma sak. Någon gång på kvällen sådär börjar jag blir rastlös och orolig och så hamnar jag i köket och smakar på lite smör och färsk vitlök, bara ett litet kvällssnacks liksom, helt i LCHF-andan. Tio minuter senare har jag tinat upp maten jag fryst in och ätit upp den med och nu sitter jag här någon timme senare och har druckit vatten och slåss med mina ångesthamstrar.
Någonstans inser jag väl att jag kanske borde vara glad över alla de bra saker jag gjort idag och inte bara fixera mig vid det som inte gick bra. Men nej då, så roligt ska vi inte ha det. Fan.

Kan trösta mig med att jag inte ätit något som inte var LCHF i alla fall? Typ? Heh.

//Jenn

1 Response to "Varje gång samma sak"

  1. Mandy Says:
    26 september 2011 kl. 12:02

    KÄNN INGEN ÅNGEST! ÄT DIG MÄTT! Jag tror det är bästa rådet jag kan ge dig. Så här när du precis börjat så är det inget att känna ångest över att du behöver ta ett kvällsmål med mat! Och Om det nu är så att du känner att du tappar kontrollen så är det helt rätt gjort, käka smör! (haha) och är du mer hungrig så ät. Om du är mätt på ordentligt med fett så borde du inte få problemet med suget som kommer, rastlösheten lugnar sig också. Så, skär bort allt som innehåller kolhydrater och se till att äta så lite som möjligt av det. Men ÄT ordentligt av det som är bra, smör och fett kött. (Ja du vet allt detta. jag vet) Men det viktiga här att du skall SLIPPA ha ångest över maten. Du har inte gjort fel alls! Du måste övertyga din kropp om att den kommer att få mat, när den sedan om några veckor tror dig, att du ger den vad den behöver, så kommer dina portioner att minska av sig själv. Oroa dig inte. *JÄTTEKRAMAR PÅ DIG* du ÄR DUKTIG SOM FAN!